Translate

mandag den 15. oktober 2012

På skolebænken ... Jubii!

Maleri af Susanne Mainsøe. Bragt med hendes tilladelse.
Jeg er lige kommet hjem fra et dejligt week-end-malekursus hos kunstneren Susanne Mainsøe.
Jeg havde surfet lidt rundt og fundet hendes billeder på nettet. Da jeg så, at hun afholdt malekurser, skrev jeg det straks øverst på fødselsdags-ønskesedlen - og nu var tiden altså kommet.

Hvor er det dog skønt (og til tider frustrerende) at få lov til blive skubbet fremad fagligt.  Susanne Mainsøe begyndte med at gennemgå billedkompositionen udfra det gyldne snit - og aldrig har jeg oplevet det så praksisnært - det vil jeg skrive mere om en af de kommende dage.

Bagefter gennemgik hun farvecirklen med de varme og kolde farver - igen på en dejlig praktisk måde.
Resten af tiden gik med at male, hvor hun gik rundt mellem os 6-7 kursister og vejledte os.
Jeg kan på det varmeste anbefale hendes kurser!
Læs mere om Susanne Mainsøe, se hendes billeder og læs om kurserne her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar