Translate

mandag den 26. november 2012

Efterårstræer


Mit eksempel 

På forskellige billedkunst-blogs har jeg set mange spændende birketræs-billeder, så jeg måtte bare prøve.
Se f.eks. her , her og her.

Her er min version, som jeg vil lave med med 2.klasse. Vi skal arbejde med akvarel på akvarelpapir.


1. Sæt malertape på et akvarel-papir. Drej det gerne lidt, så alle stammerne ikke bliver lineal-lige. Jeg klippede et par af strimlerne lidt op for at lave forgreninger.
Hvis jeg havde haft tape i forskellig bredde, ville jeg meget gerne have brugt det - men det var altså ikke på lager i dag.

2. Mal den nederste halvdel med brune, gule og røde akvarel-farver og den øverste halvdel med blå-grå nuancer. Lad det tørre.

3. Dup ovenpå bunden med brune, grønne, gule, orange og røde nuancer.
Mal grønne buske i baggrunden.


4. Tag tapen forsigtigt af.

5. Bland en tynd blå-grå farve og mal skygge på den ene side af stammerne.

6. Tilføj nogle grene og nogle stammer i baggrunden med blå-grå farver.

7. Skift til en tynd pensel og lav spor i barken med en okker-farve.
Det skal være små linjer, der buer en lille smule. De skal ikke gå hele vejen over.

8. Suppler med grå-sorte linjer.
Giv også de grenene en tynd skygge-streg,


Ingen kommentarer:

Send en kommentar