Translate

mandag den 11. juni 2012

Op Art - 5.del: hånd under streger

NY ADRESSE - NEW ADDRESS: www.FruBilledkunst.dk



Her er næste billede i Op art serien: Introduktion og kegler, kugler, tornadoer, hvidløg.



Arbejdsgang

  • Tegn en hånd ganske lyst op med blyant.
  • Start midt på papiret. Tegn en streg hen til hånden, og lav en bue op over hånden.
  • Fortsæt på samme måde nedad.
  • Tegn derefter streger på den øverste halvdel
  • Understreg evt. effekten ved at farve venstre side af hånden og hver finger med en skyggefarve
  • I stedet for en hånd kan man tegne andre former -  f.eks. et hjerte, bogstav ...
Billedet kan evt. farves i striber - se her

4 kommentarer:

  1. Fantastisk blog, du har! Jeg skal netop til at undervise noget mere i billedkunst (mit yndlingsfag;)) og man kan altid bruge mere inspiration. Især holde jeg af trin for trin billeder som dem, du har! Skønt, glæder mig til at følge dig:)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Kat. Det er dejligt at få positiv respons :-)

      Slet
  2. Hej Tina!
    Jeg må simpelthen tilslutte rosen mig i den grad!
    Jeg har været lærer i snart 25 år og undervist i billedkunst næsten lige så længe. Jeg holder rigtig meget af faget, men søger altid efter ny inspiration. Så er det jo fantastisk at støde på sådan en side her!Dine trin for trin er supergode. Du giver nogle rigtige gode forklaringer. Vi har just afsluttet en flexuge på min skole. Der brugte jeg din side rigtig meget i forhold til Op-Art.
    Mvh
    Marianne

    SvarSlet
  3. Hej Marianne
    Mange tak for din hilsen Marianne - det glæder mig at du har kunnet bruge det :-)

    SvarSlet