Translate

lørdag den 8. december 2012

Et stykke kage?

Dreng 4.klasse - pastelkridt

 4. klasse fik ret frie hænder til dette arbejde. Jeg guidede dem igennem 3 optegninger: et stykke kage set forfra, et stykke tærte set fra siden og en hel kage, hvoraf der er skåret et stykke. Bagefter valgte de selv, hvilken tegning, de ville arbejde videre på.
Jeg stillede neocolor, farveblyanter og pastelkridt frem, og lod dem også selv vælge materiale. Det er en klasse, jeg har haft siden 1. så de kender alle 3 materialer godt.







 Trin-for-trin-modellen til hele kager, hvor der er skåret et stykke findes her.






Til sidst skal I lige se et par billeder hjemme fra forberedelsen, hvor jeg fik lokket min søn til at være med - han går i 3. klasse.

Samuels billede - og her er det en fysisk ramme,
så der er kommet lidt genspejling, da jeg tog fotoet ...
Mit eget billede malet med pastelkridt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar