Translate

onsdag den 16. maj 2012

Karin Olesen inspiration

2.klasse

Her er ét af de forløb jeg har prøvet mange gange - og hver gange nyder i fulde drag!

Arbejdsgang:
  1. Vi har først set en masse billeder af den danske kunstner Karin Olesen: www.karinolesen.dk og talt om hvordan hun bygger figurerne op af små geometriske figurere.
  2. Baggrunden males eventuelt. På det øverste billede, er der brugt colour tub, men akvarel er også godt.
  3. Så begynder klipperiet. Jeg har købt en del forskelligt papir - f.eks. med dyreprint fra www.cchobby.dk . Nodepapir og fremmede aviser er også altid godt. Jeg beder børnene om at starte med at klippe en rimelig stor figur til kroppen. Derefter er det bare at putte på: hoved, hat, vinger, takker, krone, horn, ben, arme ... Det er forbudt at lime, før figuren virker færdig. Jeg råder børnene til at undgå for mange runde former - de virker ikke lige så spændende, synes jeg.
  4. Med caran d'ache neocolor tegnes to hvide cirkler til øjne.
  5. Med en sort sprittus tegnes alle omrids - også dem inde i figuren. Tegn prikker i øjnene.
  6. Tilføj "tant og fjas" som hår, blomster, glorie, krone, balloner ... Brug tus og neocolor.
Husk at lave en logbogsside i "Min egen bog"

2.klasse




Ingen kommentarer:

Send en kommentar